Vårstädning

Jag fick mig ett ryck utan att behöver hälla i mig energidryck. Jag började med att rensa rabatterna, sen krattade jag ihop massa löv, städade iordning på framsidan, sedan gick jag över till baksidan och skrapade bort gammal färg från fönsterbläcket, städade på altanen och även i uterummet. Jag är så himla stolt över vad jag har åstadkommit idag. Men nu är jag helt slut, Kasper sover en stund nu, han har ju varit med och vårstädat med mammi. Och jag kan helt ärligt säga att jag skulle kunna somna bredvid honom. Men nu måste jag laga mat, för jag svälter snart ihjäl! Så det blir inget sovande här inte.
På dagens matsedel står det lasangette. Jisses vad gott det ska bli. Jag ska göra en god sallad till, med fetaost i... Det kommer att bli kalasgott mina vänner!

Nu är det iaf fint hemma hos mamma, det vankas ju dop för mitt lilla hjärta snart och då måste det ju se lite trevligt ut. Men det är mycket kvar att göra! Det ska målas och så ska vi riva upp mossa i gräsmattan. Det känns som om jag vill sticka  iväg på semester i någon vecka så att jag slipper allt det här! Usha...
Nej nu måste jag laga mat.


         


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0