Ojojoj, den är klar

Holmgrens ringde och väckte oss för en stund sedan. Bilen är klar! Så nu ska vi åka och tanka upp hyrbilen. sen ska vi hämta våran pärla :) Sen ska vi nog bara åka hem och ta det lugnt. Laga lite mat måsta vi göra. Idag blir det nog makaroner och falukorv, blev så himla sugen på det!

Jag har tänkt nu igen, tro det eller ej... Men jag har tänkt lite på det här med hus! Nu på senare tid har det ju kommit något nytt system. Ska man köpa ett hus så lägger man ju alltid en insats. Vet inte på hur många % just nu men köper man ett hus för 1 miljon så kanske du måste lägga 100.000 kontant. Och förr så fick man låna dessa pengar. Mend et får man inte idag. Så nu måste man bokstavligt talat ha 100.000 kontant... Hur sjukt är inte detta då?
Det är ju inte en människa som går runt med dessa pengar på banken. Eller det hoppas jag inte iaf, för då vill jag gärna ha lite grann utav dom där pengarna ;) Nej men detta är ju helt absurt, håller ni inte med mig? Hur tänker man när man bestämmer sådana grejer? Är det bara Ingvar Kamprad som ska kunna köpa hus eller..?
Jaja detta är vad jag har tänkt på idag iaf. det kommer säkert upp fler tankar i mitt huvud under dagen.


Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Banken kan bara belåna 85%. Men de kan lägga ett blancolån på kontantinsatsen, så man behöver inte ha dessa pengar i grunden. Men utöver detta så tillkommer ändå pantbrev o lagfart. Som man också kan ta blancolån på. Dyr ränta, dock. Fast om du funderar på o köpa hus, så avråder jag dig. Eftersom du skriver att du inte har råd o köpa kläder till din son bland annat.

2011-04-13 @ 14:40:29
Postat av: Jossan

Kontantinsatsten ligger på 20-30 % nu gumman. Plus att du inte kan låna dig till dom pengarna... Surt!

2011-04-16 @ 14:27:32
URL: http://josefiiinejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0